14 de març del 2013

MUNTANYA PELADA I ST. VALENTÍ

GASTANT KEKS PER LA MUNTANYA PELADA I ST. VALENTÍ

Mas Rebaixinc - Muntanya Pelada -  - St. Valentí - Tussols - Font St. Roc - Falda Montolivet
8.4 km
440 mts Desnivell+

Àlbum complet aquí

Els primers metres de planer fins al Mas Rebaixinc serveixen per escalfar una miqueta, un cop el mas deixat enrera la primera pujada porta fins a la muntanya pelada, amb unes bones vistes de la zona oest d'Olot, i del Croscat mirant cap al Sud.
Arribant a la Muntanya Pelada

Vistes d'Olot amb el Croscat al Fons

Per continuar cap a St. Valentí de la Pinya hi ha múltiples possibilitats, potser la menys habitual és la que segueix just la carena, de manera que passem per cadascun dels cims que hi ha de camí a St. Valentí.
Des d'un del cims anant a st. Valentí.

La darrera puja és la més forta, dividida en 2 trams, un tram just abans d'un filat que limita amb un prat solei, i l'altre des del prat fins a dalt de St. Valentí, els 2 trams són curts però intensos.

Un cop a dalt, la vista al nord ens regala una quadre magnífic d'Olot amb l'Alta Garrotxa al fons, a l'est Batet de la Serra, al Sud molt tapat pels arbres quedaria la Serra de Marboleny (o del Corb) i a l'Oest, el Puigsacalm, Cabrera, Falgars...
Vista de la Muntanya Pelada, Olot i l'Alta Garrotxa

La baixada és llarga i molt entretinguda, fins a arribar al riu Fluvià, el seguirem riu avall, pel corriol del marge esquerra, passant per la font de la Gruta, deixant l'àrea de Tossols a l'altra banda i fins a les Fonts de St.Roc.
El Riu Fluvià

Resclosa al Molí de St. Roc

Apunts:

Muntanya Pelada:
No fa tants anys la majoria muntanyes i turons que envolten Olot eren ocupats per camps de conreu i prats de pastura, l'abandonament d'aquestes tasques ha permès al bosc guanyar terreny, i actualment, gairebé tots estan coberts per una espessa boscuria, un dels petits reductes que encara resta en part sense cubrir pel bosc és la Muntanya Pelada. Zona de caminades ideal en dies assoleiats d'hivern

Molí de St. Roc:
El molí de St. Roc és un edifici situat a la riba esquerra del riu Fluvià, en els baixos hi ha les moles i l'obrador, també s'hi guarden la turbina i els engranatges. La resclosa que hi ha pocs metres desvia l'aigua per un petit canal fins a la bassa del molí. Allà unes comportes en tancaven i obrien l'accés al bramador, dit així pel fort soroll que feia l'aigua en entrar-hi i expulsar l'aire que hi havia a dins.
Quan l'aigua empenyia el rodet i les pales, feia girar l'eix i les moles i feia funcionar tot el sistema.
Hi havia hagut 4 moles, 2 per la farina de pa i 2 per pinso per el bestiar.