4 d’abril del 2013

GASTANT KEKS AL "FINESTERRE" GARROTXÍ

Gastant Keks per la part més meridional de la Garrotxa, a St. Esteve de Llémena dins del municipi de St. Aniol de Finestres.

La Barroca - Sta Lena - St. Roc - La Barroca

11.7 kms
480 mts desnivell +

Àlbum complet aquí

i un parell de cançons venen el cap corrent per aquesta zona:
Obrint Pas – Del Sud
Le Sud - Mathieu Cheddid i Zebda

Sortida des de la Barroca, la pista puja tranquilament durant el primers kms anant direcció a Sta. Lena, tant en el primer, com en el segon i tercer corriol que surten de la pista me n'estic d'agafar-los i anar a descubrir camins, però més endavant la temptació és massa gran. Seguint un d'aquest corriols, i fent eleccions gairebé aleatòries  en les bifurcacions es passa una bona estona corrent enmig d'una vegetació espessa i humida.
La Barroca

Corriol cap a Sta. Lena

Més endavant, el corriol torna a empalmar amb la pista, ara ja sense deixar-la per arribar a Sta. Lena, bonica ermita i amb bones vistes, aquesta vegada sembla que les vistes anuncien pluja.
Sta. Lena

Baixant de l'ermita, un petit entretenimnent, uns xargalls, la vena orientadora surt, per disfrutar anant amunt i avall, a esquerra i a dreta dels xargalls simulant buscar fites.
Xargalls! Orientem?

Atravessada la zona de xargalls i arbustos, s'arriba a la pista que dur a cal Llepart, seguint-la de baixada uns centenars de metres, fins al corriol que seguint la cinglera porta fins a St. Roc.
Cinglera de St. Roc

St. Roc

Al fons, la catedral de Girona! Des de St. Roc

La tornada amb una llarga però suau baixada, i força empedrada, permet disfrutar i millorar la tècnica, corrent concentrat, saltant de llosa en llosa s'arriba de nou a la falda de Sta. Lena, aquí la pista ja no és tant empedrada, però encara fa baixada, per tant es pot augmentar el ritme per acabar la ruta de nou a la Barroca.

Apunts:

Finesterre: El fi de la terra. A St. Roc sembla ben bé que arribis al final, quan mirant al voltant no veus res més que cinglera. en un dia de boira ha de ser espectacular tenir tot un mar blanc als teus peus.

Xargalls: Un xaragall, escorranc o aragall és una incisió erosiva que produeix l'aigua de la pluja en escórrer-se per un terreny inclinat, deixant la zona desproveïda de vegetació, exposant el fons pedregós. Un xaragall és un canal de drenatge temporal de ribes rostes, amb una amplària i una fondària que oscil·la entre 1 i 10 m. Normalment és una zona àrida i seca, colonitzada per poques espècies vegetals.

St. Roc de la Barroca: És una petita ermita, a la punta de la cinglera del mateix nom, molt rústica, no té campanar ni cap altra obertura que la porta d'entrada

La Barroca: Petit poblat del municipi de St. Aniol de Finestres, en l'últim cens encara hi habitaven 13 persones, que juntament amb els 275 de St. Esteve de Llémena i els 58 de St. Aniol comformen la totalitat dels habitants del municipi