2 de gener del 2013

500 mts desnivell +

Veure el track aquí

Àlbum Complet

Des de Mieres, i anant direcció al veïnat de Ruitlles la pujada és suau, just abans del Mas Sitjà, agafant un trencant a la dreta, i seguint un petit rec, atravessant camps s'arriba, a la pista forestal, aquí la pujada és més intensa. Uns centenars de metres després un corriol que surt a mà esquerra, permet fer un curt tram de baixada.
Atravessant els Prats del Mas sitjà
Ara si, una pronunciada curva a la dreta, i el camí continua amb una pendent bastant dura, on es fa difícil continuar corrent, protegit per una vegetació densa, s'avança fent ziga-zagues, pujant i pujant, ara un descans, agafar aire i un darrer tram intens de pujada fins a una altra pista, la que va d'El Freixe a Finestres, cap a l'esquerra ja falta poc per arribar a l'ermita, just abans, una clariana fa de balcó amb vistes des de Finestres, i de l'Alta Garrotxa fins al mar! Espectacular!
Serra de Finestres

Zoom de la Vista panoràmica cap a el Mar

Uns pocs centenars de metres de baixada i ja està, Sta Maria del Freixe.

Sta. Maria del Freixe amb la Serra de Finestres al fons

Si l'anada és entretinguda per la forta pujada, la tornada de baixada és impressioant, les ziga-zagues, de baixada semblen peraltades per poder-les agafar a més velocitat, per uns instant sembla que només es pot millorar la baixada amb un copilot que et vagi cantant les curves i les roques on recolzar els peus.