26 de desembre del 2012

PUJADA AL VOLCÀ CROSCAT

Corrent Gastant Keks per la Zona Volcànica
Ruta Curta i intensa.
Sortint des de l'aparcament del Restaurant Masnou, just a davant i el trencant que s'enfila al volcà croscat, a l'inici la pendent és suau, arribem a la bifurcació, a la dreta aniriem als peus de la gradera, a l'esquerra al cim del volcà. A partir d'aquest moment la pendent s'accentua, i arribant al capdamunt encara és mes dret.

Un cop a dalt, les vistes compensen tot l'esforç.

La baixada per l'altre banda tot i que és pronunciada, no és massa tècnica i es fa molt divertida, la tornada cap al cotxe per la pista de la gradera permet agafar un bon ritme.

Història: El Volcà Croscat forma part del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, com ja és sabut abans de la formació del parc, l'Empresa Minas de Olot, S.A, n'explotava la gradera que actualment es pot visitar, però a part també va ser durant uns anys abocador, ara mateix està molt ben integrat en el paisatge i pràcticament no es veu, tret d'unes petites xemeneis per els gasos que les deixalles emeten.