12 d’abril del 2015

Gastant Keks ....un peu a Bianya i l'altre a Vallfogona

Després de l'hivern, la gent té ganes de fer activitat a l'aire lliure, i això es nota amb les nombroses activitats que es proposen cada cap de setmana.
Aquest cap de setmana coincidien dues proves al calendari, d'una banda la ROMÀNIC EXTREM, una prova que tot garrotxí s'anota en el calendari, d'altra banda la Cursa de COPA CATALANA d'ORIENTACIÓ a VALLFOGONA, la prova de la copa més propera aquest any.

Així que uns quants es van decantar per anar gastar keks a bianya i uns altres a Vallfogona.

Copa Catalana Vallfogona

Els nostres representants a Vallfogona han sigut: Elsa Plana a (Iniciacó Adults), Laia Vilanova i Àstrid Barcons a (D21B), Nuri Sitjà i Agnès Vilanova a (D21A), Joan Planagumà i Marc Nicolau a (H21B), Sergi Coll i Gerard Coll a (H21A) i Xeku Vila a (HE).

El mapa de Vallfogona ja el coneixiem, doncs data del 2007 amb alguna revisió el 2010. Es divideix en dues zones, la zona nord de la vall. i la zona sud, o com diuen la gent de d'allà...
la cara del Solei o del Bac. La zona nord, era la part més propera al nucli, amb zones obertes i menys desnivell que la feien més ràpida. La zona del bac, s'acumulava un desnivell molt gran, i amb zones amb nombrosos detalls de roques, tallats, marges, terrases i diferents tipus de vegetació, és a dir la part més dura fisicament però tècnica alhora.

A continuació el traçat de la catagoria HE. Traçat exigent i molt entretingut, amb 3 trams més llarg amb diferents possibilitats d'elecció de ruta a les fites 8, 10 i 11, combinat amb molts trams curts, aconseguint que els oritentadors haguessin d'aplicar diferents tècniques per trobar les fites el més ràpid possible.

Resultats Vallfogona

Romànic Extrem

Els valents que es s'han atrevit amb la romànic han sigut: Silvia Arderiu, Imma Arderiu, Eli Demonjó, Elena Demiquels, Marc Boada, Jordi Jimenez (MIJTA MARATÓ) i Xevi Diumé (MARATÓ)

Foto Oriol Batista

Resultats Romànic

L'Eli Demonjó ens ha fet arribar la seva crònica de la romànic...MIL GRÀCIES

Aquest diumenge s’ha celebrat la tercera edició de la Romànic Extrem que amb només tres edicions s’ha consolidat com una de les curses de referència del calendari de curses de muntanya. Uns quants representants de l’associació esportiva Gastant Keks hem participat en les diferents modalitats, per una banda alguns hem apostat per la mitja marató de 24 km i 1200m de desnivell i per l’altra, els més atrevits han participat a la marató de 42 km i 2100m de desnivell.

A quarts de 8 del matí i amb un sol radiant, l’ambient a la Vall de Bianya és totalment festiu i ja es respiren els nervis dels corredors: amunt i avall fent escalfaments, recollint dorsals, comentant la jugada… A les 8 del matí prop de 300 atletes prenen sortida de la marató i una bona colla de familiars i amics els animem al voltant de l’arc de sortida.

A les 9 en punt pels altaveus sona la música mentre floreixen els sentiments de nervis i adrenalina; comença el compte enrere per donar la sortida als 400 atletes de la mitja marató.

Els primers quilòmetres són ràpids per asfalt i de seguida entrem a la muntanya on hem d’agafar una glopada d’aire per afrontar la primera vertical, mans a les cames i cap amunt; de seguida arribarem al primer avituallament (per cert, molt complet) on aprofitem per hidratar-nos una mica i seguir cap a la segona pujada fins a la Codina on trobem el segon avituallament. A partir d’aquí ens esperen uns quilòmetres de recorregut pel bosc encantat, un paratge espectacular al voltant del riu, entre arbres plens de molsa que ens fa parar per contemplar aquesta bellesa.

Arribem a Planagem, km 12, aquí toca omplir el dipòsit per agafar forces per la gran pujada que ens espera... cap, paciència i amunt. M’avancen uns nois tot fent el comentari que estem fent la pujada a l’Everest, almenys s’ho agafen amb humor, penso! Després de 3 km de pujada i un senglar que em creua pel davant arribem a l’Espunya, de lluny podem sentir els crits i botzines dels animadors que ens esperen dalt. Quin ambient que hi ha i quin regal per la vista!

Comença la tornada, a partir d’aquí ens queden uns 5 km de carena fins a Sant Miquel del Mont, però les cames ja fan figa i començo a veure els primers corredors amb rampes i amb dificultats per continuar… L'última pujada ens portarà fins a l’ermita de Sant Miquel del Mont on ens espera un grup d’animadors amb estelades i fent sonar el bombo, quin ambient més fantàstic i quina força que ens donen!

Ara sí que tenim la feina feta, ens queden 4 km de baixada fins a la meta, però pocs són els que tenen les cames en condicions per fer-la corrent tota seguida. Arribada a meta amb un gran públic que t’anima a fer els últims metres. Rialla i foto!

Felicitar a l'organització Romànic Extrem, perquè un any més han estat impecables tant en recorregut, avituallaments, animació i post cursa. Les ganes, la implicació i el vostre esforç fa possible una de les millors curses. Fins l’any que ve!