25 de juliol del 2013

ST. SALVADOR DE PUIGALDER I COGOLLS

GastantKeks a cavall entre Les Planes i St. Feliu (PART 1).

Castell d'Hostòles - St. Salvador de Puigalder - Cogolls

7.3 Km.
450 mts Desnivell

Àlbum complet aquí

Ruta per la serra que separa la vall de Vallac i de Cogolls, des del trencant de l'hípica s'accedeix ràpidament al camí que puja dret cap al Castell d'Hostoles, la primera pujada és millor anar tranquil, doncs sense temps d'escalfar els motors una arrencada massa forta és mortal.

Arribant al Castell d'Hostoles

Seguint la carena

El camí seguint el llom de la serra que condueix fins a la base del puig on s'alça St. salvador de Puigalder, és sinuós i trencacames, en bona part passa per sota l'ombra i algun tram és bastant dens de vegetació.

St. Salvador de Puigalder

La baixada des de St. Salvadors és divertida, fent ziga-zagues enmig d'un alzinar. Un cop fet el descens més important, el camí continua baixant de forma més suau i seguint el GR fins a St. Cristòfol de Cogolls. En aquest punt, es pot seguir la riera de cogolls per contemplar els diferents indrets que amaga el riu, com gorgues i coves. Aquesta part però, degut a la calor i al cansament queda posposada (Continuarà a la Part 2).
St. Cristòfol de Cogolls

De totes maneres, finalment encara completo la ruta continuant per l'asfalt fins a l'ermita de Sant Pelegrí, on almenys uns anys enrera s'hi feia l'aplec de St. Grau. Desconec si encara es realitza.

Apunts: Aplec de Cogolls

Els aplecs són trobades de gent, normalment a l'aire lliure i originàriament d'una temàtica religiosa, i en general se'n celebren per tot Catalunya. Actualment el caire religiós ha quedat a un racó, i giren en torn d'alguna altra temàtica com ara sardanes o altres. Les actiitats més típiques són misses, caminades, arrossades, rifes i sardanes