1 de març del 2013

SERRA MARBOLENY I ERMITES DEL CORB

MASSA LLEBRE PER TAN POC LLEBRER, GASTANT KEKS A LES PRESES

Les Preses - Volcà Racó - Xenacs - Serra Marboleny - St. Martí del Corb - St. Miquel del Corb
11.1 km
615 mts de desnivell +

Àlbum complet Aquí

Ha nevat aproximadament a la cota 1000, no plou, i el cel gris dona una aire melancòlic a l'ambient. L'aire és fred però no prou per quedar-se a casa quiet.

El Puigsacalm

Els primers metres trotant i xerrant amb la llebre amb qui farem ruta passen ràpid, una primera pujada forta fa entrar en calor, això ja ha començat. Un corriol amb tendència a anar pujant condueix fins al Volcà Racó, i aquí comença la segona de les pujades fortes, i la més llarga, de seguida les forces desiguals amb la llebre fan que m'agafi un bon grapat de metres d'avantatge.

Abans d'arribar al mirador de Xenacs, he d'aturar-me un moment a agafar aire per tornar a remuntar. Ara si, al mirador un descans i bones vistes, amb els cims més alts de La Garrotxa nevat.
Vistes d'Olot des del mirador de Xenacs

Vistes al Pla d'Aiats i Cabrera

Cal continuar, seguint uns metres direcció al coll de Bas i després resseguint la cinglera del corb fins al baixant d'en camps que guia fins a l'ermita de St.Martí del Corb i d'aquí fins a l'ermita de St. Miquel del Corb.
St. Martí del Corb

St. Miquel del Corb

La part final de la ruta passa de nou pel Volcà Racó, fins desfer el camí inicial.

Apunts:

Àrea Recreativa Xenacs:
Es tracta d'una àrea recreativa on hi ha una zona de picnic, bar-restaurant i diferents activitats per practicar

St. Martí del Corb:
És una petita ermita, que es troba amagada enmig del bosc, amb un porxo i campanar d'espadanya, al costat d'una font.  Un dels racons més tranquils i interessants de la zona.

St. Miquel del Corb:

Una altra petita ermita, situada sobre un turonet, amb un porxo i un campanar de base quadrada que competeix amb la de St. Martí en bellesa i tranquilitat.